Jämtängen's blogg

Direktlänk till inlägg 14 oktober 2013

Sundsvall och Timrå's hundutställning

Av Angelica Olander - 14 oktober 2013 20:37

I Sundsvall ställde jag Amandus vilket gick sådär, men han skötte sig jättebra iallafall!

Kritik:
Masculine dog. Nice appel scoll mugg. Could be slightly more tapered. Good spring of rib. Front movement slightly too wide.

Very good

I Timrå gick det däremot bättre, där ställde jag både Tracy och Amandus.

Kritik:
Amandus- Nice elegant dog, max higt on legs, beautiful head typical expression, excellent skulled, excellente conformation, nice topline, vg front and deep chest. Moderate cindquarters, in action he shold offer a better carriage but vg parallellism.

Excellent och 4 bästa unghundsklass av många fina hanar, väldigt roligt!

Tracy-Nice type, lovely femal head, excellent skall, very nice topline, excellent conformation, she move with tempo balance and nice carriage.

Excellent men placerade sig ej i konkurrensklassen.

Jag är i helhet nöjd med helgen och tycker hundarna skötte sig jättebra! Dock var pappa sämre på att ta bilder så det blev inte mycket av dem tyvärr..

 
 
Ingen bild

Elin

21 oktober 2013 16:48

Jag saknar fortfarande en bild på dig och pär :) har du glömt den?

Angelica Olander

21 oktober 2013 18:13

Ja juste! Det hade jag faktiskt glömt. Det får bli nästa gång han kommer upp :)

 
Ingen bild

Elin

21 oktober 2013 20:19

Då ser jag fram emot den igen då inom kort :)

 
Ingen bild

emma

22 oktober 2013 11:31

Jag vill också se en bild på er två. han ser så snäll ut och snygg!!

Angelica Olander

22 oktober 2013 14:28

Ja det är han också, bild kommer när vi ses nästa gång(han bor många mil här ifrån)

 
Ingen bild

Emma

2 november 2013 06:26

Är bilden på dig och Pär påväg?

Angelica Olander

5 november 2013 15:13

Japp kommer imorgon när vi åker till Norge, mer info om vad vi ska göra där kommer!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Angelica Olander - 18 februari 2018 13:00

Knut är veterinärbesiktad u.a och redo att flytta till ett kärleksfullt och livslångt hem. ...

Av Angelica Olander - 9 februari 2018 16:10

Av Angelica Olander - 9 februari 2018 14:27

                                                    ...

Av Angelica Olander - 6 februari 2018 20:14


           

Av Angelica Olander - 6 februari 2018 20:03

Vi har nu jättesöta frallakillar som söker ett nytt och kärleksfullt hem. Vid intresse, skicka ett mail och berätta mer om dig och vad du kan erbjuda valpen. Angelica_olander@hotmail.com Vi förbehåller oss rätten att bestämma hem till valparna.4st he...

Ovido - Quiz & Flashcards