Jämtängen's blogg

Alla inlägg under juni 2011

Av Angelica Olander - 28 juni 2011 18:40

Hejsan :) nu var det ett tag sedan men jag har haft något precis varje dag så det har varit en hel del, så jag har inte hunnit bloggat något...


jag har som sagt gjort massor av saker! jag har bland annat varit hjälp instruktör två gånger en gång i hallen på deras barnfestival och den andra gången på brunflos prova på dag! mycket skojigt och även lärorikt :) jag har gått en fotokurs så jag ska kunna ta fina bilder på djuren (vi får väl se om det blir någon skillnad) i går var jag på tränings tävling med bobby men även Alice fick prova på ett halft lopp hon tyckte det var skit livat! :P Alice och jag går fortfarande allmänlydnad 1 men jag är faktiskt lite besviken på den, kan inte säga direkt varför men den har inte get mig så mycket helt enkelt...


I dag anmälde jag till Svenstaviks hund utställning jag anmälde bara Tracy och funderar om jag ska anmäla Alice men hon e inte i päls alls och det känns lite onödigt att ställa en hund som inte e i bästa skick men som sagt  jag har inte bestämt mig än...


  Bobby (det är tyvärr inte jag som tagit den även om jag hade önska det)

Av Angelica Olander - 9 juni 2011 14:07

Hejsan

Nu är jag hemma efter en MYCKET lärorik och rolig vecka i Umeå!

Pappa och jag åkte ner sent på onsdags natt vi stannade även en stund och sov innan vi var framme på Umeå´s bhk då var kl ca 07.00 skulle jag tippa så jag gjorde mig i ordning och anmälde att jag var där osv. sedan 08.00 var det dags för första ban vandringen. Loppet gick enligt mig ganska dåligt vi kom på 8 plats av 20 startande men det som gick dåligt var däcket, det var typ ett cykel däck och det är inte bobby van så han hoppade på sidan :( men aja andra loppet gick lika dant en 2 plats och han hoppade inte däcket korekt då häller :( men senare på dagen gick jag och tränade däcket så han skulle förstå! nästa dag gick det kanon en 1 och en 2 plats med pinnar i båda loppen!!! så då flyttade jag upp mig till hopp klass 2 vilket var mycket roligt...  nästa dag var det bara lag som tävlade så då tog vi en sovmorgon och kollade lite på lagen och där efter åkte vi ner till Nordmaling och bara tog det lugnt. dan därpå gick det lite sämre i gen en 8 och en disk han var väldigt trött... men tur var det i alla fall för sista dagen gick jag nollad båda loppen jag kom 7 i hopp klass 2 och sista loppet kom jag 2:a (skönt avslut) jag är väldigt nöjd med veckan och har fått lära känna nytt folk bl.a våran camping kompis Jonna vi har haft det jätte skojigt. Hon har också en pomeranian som hon tävlar med jätte söt liten black and tan hane!   


Jag har börjat en allmänlydnad 1 kurs med Alice, det har gått jätte bra! i förrgår fyllde Alice 1år, hon fick en tårta och mycket gos   Stora grattis kramar till henne! den dan var jag även på utställnings träning med Alice och Tracy, det var JÄTTE roligt jag lärde mig väldigt mycket och jag ser verkligen fram emot nästa gång!Jag laddar upp ett video inlägg på ett agility lopp senare om jag får till det...


   lite pall bilder


   jag måste få skryta lite    

Ovido - Quiz & Flashcards