Jämtängen's blogg

Alla inlägg under november 2011

Av Angelica Olander - 29 november 2011 20:39

Hejsan nu kommer de ut lovade bilderna, bättre sent än aldrig :P kan inte direkt säga att det här blev så mycket bättre men jag gör mitt bästa! Nu är det full rulle på dem de har börjat äta lite torrfoder och de busar och låter konstant , om de inte sover så klart :D Imorgon ska vi registrera in dem så i kväll blir det en vild diskussion om vad de ska heta :P själv tycker jag Astrid och Albert ev. Algot! hehe men de andra håller inte med mig :/ vi får väl se vad det blir helt enkelt.


           

Av Angelica Olander - 26 november 2011 21:50

Hejsan flera har tjatat på mig om att de vill ha flera bilder på valparna   jag har inte haft så bra med tid för att hinna med det, men i morgon ska jag försöka att ta lite mera rättvisa bilder på dem men så länge får de här duga!


(killen är den ljusa och tjejen den röda)

           

Av Angelica Olander - 7 november 2011 20:34

Hejsan, valparna bara växer och växer på alla håll och kanter...  igår kväll så hade killen öppnat ögonen och när jag kom hem från skolan idag så såg jag att tjejen också hade öppnat ögonen;) de blir ju såå mycket sötare för de får ju ett annat uttryck! ska försöka ta lite fler kort på dem men vill ju inte störa för mycket de måste få vila och vara i fred med! Längtar tills de kan börja gå också  

Av Angelica Olander - 5 november 2011 16:27

Hejsan idag har jag varit på inoff utställning här i Östersund :D Jag ställde Wilda och Tracy. Jag fick en jätte fin kritik och det gick bra allt med sig förutom att jag måste träna wilda mer i både koppel och i andra miljöer då hon tyckte det var super läskigt men det e bara hem och träna mer! Min kära vän Sara följde med och fotade så jag ska höra med henne om det blev några bra bilder så lägger jag i sådana fall upp de sen. Fotade valparna lite idag igen men herregud så svårt det är! Men fick till några halv rättvisa bilder men måste bli bättre på att fota...


Resultat/kretik från utställningen:

Wilda: nätt fem månaders tik, med utmärkt huvud, fina ögon och öron, bett i tandömsning, vacker hals, utmärkt förbröst, bra bröstkorg, fin rygg, fina vinklar fram, rör sig bra när hon vill, snäll hund som behöver mer vana med koppel och sjävkänsla i dessa miljöer. 

1:a


Tracy: juniortik, mycket bra storlek, välformad skalle, störs av något på uttrycket, liten haka, bra hals, harmonerande vinklar fram och bak, utmärkt bröstkorg, rör sig mycket bra med härligt självförtroeende, utmärkt päls och färg.

1hp och BIM


bilder på bebbarna:

           

naaaw, det ser ut som om han pussar på henne  

Ovido - Quiz & Flashcards