Jämtängen's blogg

Alla inlägg under april 2011

Av Angelica Olander - 26 april 2011 11:35

Hejsan nu har jag påsklov!! 

jag har varit i våran stuga under påsken. Det var lite roligt för alla hundarna blir så glad när vi kommer dit och springer runt, runt och när mamma och pappa gick till bryggan så följde ju alla hundarna efter de. Eftersom de var så ivriga så antar jag att de inte såg att de var vatten en meter först innan isen, så först hoppade Tracy i vattnet och efter kom Alice och sist kom Loulou i, hundarna brydde sig inte utan simmade i land och fortsatte kuta runt, det måste ha sett jätte roligt ut när en efter en hoppade i :)

annars har jag inte gjort så mycket mer jag har varit till fjälls och i morgon ska jag följa med en kompis och hennes familj till Göteborg och vara där hela veckan! Det kommer att bli jätte roligt :) Jag och mamma funderar på att skippa kattutställningen som är nu till helgen därför att hon har börjat löpt och mamma får främmande och jag är inte hemma :S så vi får se hur det blir med den :)

 

Picazzo

Av Angelica Olander - 19 april 2011 19:18

Hejsan 

Fast det känndes jobbigt tog jag en cykel runda i alla fall, jag är stolt över mig :) När jag hade kommit dit vi brukar vända så såg jag att bobby var rätt pigg så då tänkte jag att vi tar en större sväng denna gång då, men då på slutet var han såå trött!!Det är så roligt nu när jag har satt upp tunneln i skogen för varje gång jag närmar mig den så ska Kerstin springa igenom fram och tillbaka och i mellan så hoppar hon runt och skäller av ren glädje :P ser så roligt ut...


   Kerstin

Av Angelica Olander - 19 april 2011 18:28

Hejsan 

I går var jag och min kompis ida i väg till Brunflo och tränade. Jag och Ida började agilityn tillsammans (gick en nybörjar kurs) och sedan sommaren där på åkte vi på ett agility läger tillsammans, sedan har jag fortsatt och tränat och tävlat men Ida hade så mycket annat för sig att det helt enkelt kom på sidan. Men det känns roligt hon vill börja träna i gen då jag tycker att det är såå tråkigt att träna själv! Så det var jätte roligt att få se Ida och hennes hund Zandy i går, de är super duktiga! Sedan har jag inte gjort något mer vad jag kommer på, funderar på att dra ut och cykla men det känns tungt :( är "död" i hela kroppen, man måste ju vila lite också :P

Av Angelica Olander - 17 april 2011 10:06

Hejsan

här kommer en bild på Alice, världens bästa hund :)


 

Av Angelica Olander - 15 april 2011 19:24

Hejsan 

Pappa och mamma har på senare tid sagt att jag måste ut och springa/cykla med med bobby för att vi måste få bättre konditon i fall vi ska ha någon chans i de andra klasserna i agility. Men jag har alltid skyllt på att det är omgivningen, att han blir seg av alla hundar och lukter men nu när jag tävlat i 1 och halvt år så börjar det kännas som om mamma och pappa hade rätt ändån, så jag var ut på en cykel tur med bobby nyss och förhoppings vi ska jag fortsätta med det i sommar :) då får vi se hur stor skillnaden blir :) Nu har jag i alla fall anmält mig till agility lägret i Näsåker 7-10juli och det kommer att bli super roligt men jag hade faktiskt tänkt att ta med mig Alice dit så hon får en bra start i agilityn, också tar jag bobby på en forstsättnings kurs här i brunflo 6-8maj då är det mest fokus på min handling. Det kommer att bli jätte bra för jag behöver verkligen bli bättre!! Håller på att försöka fixa headern så att Tracy får plats och en nyare bild på picazzo men det går inte så bra, så vi får se när den blir klar :) 


  Picazzo

Av Angelica Olander - 13 april 2011 18:53

Hejsan

Nu har vi fått besked att vi förmodligen fick hund kennelnamnet vi sökte, Jämtängen´s. Så nu heter vi lika dant som katt och hund kennel. Skönt för det hade varit jobbigt om det bliv olika. I måndags var jag och tränade i Brunflo, kännes jätte roligt att kom dit och träna på egen hand :) Alice fick också prova på lite, då hon fick hoppa över ett hopp hinder hon tyckte att det var jätte roligt...


  Bobby

Av Angelica Olander - 7 april 2011 21:57

Hejsan

Jag övervägde om det var värt att åka till Dille och tränings tävla då jag kände mig dålig, men jag ville så gärna vara med:) Loppen gick förvånats värt bra med tanke på hur jag mådde och att alla klasserna tävlade tillsammans det vill säga att jag kan möta en som är champion lika som jag kan möta en som tävlar för första gången! Första loppen vet jag inte vad som hände riktigt men bobby gick upp på bomen och sedan hoppade han av :S så där fick jag en vägran sedan gick det jätte bra ända tills tunneln då gick han in vände,gick in vände och tillslut gick han i genom men där fick jag ju också några vägran så då blev jag diskad :( men jag kan inte fatta att han vägrade så i tunneln (kanske hade någon kissat i den :P för då brukar han bli så) Andra loppet gick jätte bra :)    Sista loppet var han och jag SUPER trött men han klarade sig in i mål på en 3 plats...  Hade önska att pappa var lite mer tekninsk då han inte fick till någon film snutt eller kort :P men aja det får bli en annan gång de :)


Resultat:

1lopp agility: diskad

2lopp hopp: 1:a

3lopp hopp: 3:a

Av Angelica Olander - 6 april 2011 18:10

Hejsan

I morogn blir det agility inoff tävling, kommer inte gå något vidare skulle jag tro då jag INTE orkar springa för jag är förskyld:( men det är ju en inoff så att jag får se det som en träning:) har hittat jätte mycket roliga sommar aktiviterer tex. agility läger, freestyle läger, handler läger/kurs, agility forsättning, foto kurs :)får se om jag få gå alla men det ska i alla fall bli jätte roligt :) Det har varit jätte fina vår dagar senaste tiden men jag har bara suttit inte då jag varit förskyld ett tag :(

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Angelica


Ovido - Quiz & Flashcards