Jämtängen's blogg

Alla inlägg under maj 2011

Av Angelica Olander - 23 maj 2011 21:09

Hejsan idag har jag varit och tränat på agilityplanen i brunflo, jag tränade mest bobby men även Alice och Tracy... Det var jätte roligt men väldigt jobbigt :P I dag fick jag besked att allmänlydnad 1 ska börja, första kurstillfället är den 29 alltså på morsdag, det ser jag fram emot :) Sedan har jag inte gjort så mycket mer då jag har och har haft super mycket i skolan :( Jag taggar för fullt till Umeå och Nordmalings agility tävlingar!!


Här kommer lite bilder från när Alice och jag var ner och badade i storsjön den 9 maj

     

Av Angelica Olander - 18 maj 2011 19:22

Hejsan, tänkte dela med mig av vad jag ska göra i sommar:


"Sommar schema":

24 maj- ”vårpromenad” med tipspromenad m.m

25 maj- återträff med konfirmations gruppen

30 maj- tränings tävling i Brunflo

1 juni- student firande 

2-6 juni agility tävling i Umeå/Nordmaling

7 juni- utställningsträning

10 juni- skolavslutning (längtar...) 

11 juni- hjälpa till i hallen som agility instruktör och även visa upp lite agility

13-17 juni- foto kurs

18 juni- eventuellt om jag får, agility tävling i Gävle

20-22 juni Fjärilens sommar läger

22 juni- eventuellt om jag får, agility tävling i Bollnäs

27 juni- tränings tävling i Brunflo

29 juni- eventuellt om jag får, agility tävling i Bollnäs 

7-10 juli- agility läger i Åsmon

21 juli- utställningsträning

6-7 augusti- Svenstavik hundutställning

13-14 augusti- agility tävling i Strömsund

18-25 augusti- TURKIET

Storsjöhoppet vet i inte riktigt vilket datum det är

+ Två kurser med Alice, allmänlydnad 1 och agility nybörjare

 

Så det är ju en hel det saker jag har för mig i sommar, det kommer att bli super roligt! :p

Av Angelica Olander - 18 maj 2011 18:42

Hejsan idag har jag varit och tränat bobby en stund i Brunflo och sedan fick jag veta den tråkiga nyheten att han som skulle göra min hemsida kan inte längre:( är det någon som vet eller känner någon som kan göra en hemsida? Min morfar fyller 85år i dag så jag önskar han ett stort grattis i från mig! Annars har det inte hänt så mycket mer... har fullt upp i skolan just nu så jag hinner inte med så mycket mer än skolan och plugg :( 


 



Av Angelica Olander - 17 maj 2011 15:44

Hejsan i går var jag på Krokoms agility tävling i Brunflo, jag körde två lopp (agility, hopp) Först var det agilityn där gick loppet bra men han gillar ju inte vippen så jag fick två vägran innan han tillslut masade sig upp :P men jag vann det loppet i alla fall :D Sedan det sista loppet var en svårare bana jag viste faktiskt inte alls vart jag skulle men jag läste på nummer skyltarna så det gick ju bra det var inget som gick fel förutom att han var lite seg, så jag kom etta där med sedan hade det blivig något fel i sekretariatet så på något sätt hade de missat att ett annat ekipage hade rivigt så det stod att jag kommit 2:a men det spelar inte så stor roll när det är en inoff...

Tyvärr fick jag inga bilder för det gick så fort då det inte var så många anmälda!


Resultat:

Agilityn: 1:a

Hopp: 1-2:a (man får se det hur man vill 1 eller 2:a)

Av Angelica Olander - 15 maj 2011 15:37

Hejsan både i dag och i går har jag och mamma hjälps åt att bada, föna och borsta alla hundarna...I morgon är det tävling, en inofficiell agility tävling :) Jag har börjat träna Alice lite agility hon "kan" hopp, tunnel och lite slalom men det är jätte svårt att lära en hund som inte kan någon ting när man är van en hund som är duktig och kan alla hinder :/ men jag bestämde mig för att gå en agility nybörjar kurs så jag kan få lite hjälp att få till en bra början passade på att anmäla henne till en allmänlydnad 1 också får hoppas att de inte krockar med varandra För någon dag sedan så gick jag med Alice och Tracy på stan för att miljö träna de, de var så duktiga så :P

 

Av Angelica Olander - 12 maj 2011 17:36


   haha vilken rolig bild :)

Av Angelica Olander - 9 maj 2011 21:04

Hejsan 

I helgen har jag varit på agility fortsättnings kurs, jätte roligt men det blev lite segt på slutet för både hund och förare efter man kört 3 timmar på fredagen och 5 timmar både lördag och på söndagen! Jag har anmält mig till umeå och nordmalings agility tävlingar... I dag var jag, clara, frida och Alice ner till storsjön jag doppade mig (faktiskt ganska skönt) och Alice doppade sig lite halft :P laddar upp bilder sedan...

Av Angelica Olander - 5 maj 2011 19:24

Hejsan jag ber om ursäkt att jag inte bloggat på länge men jag har helt enkelt inte haft tid... Men i alla fall var mamma och pappa på kattutställningen med SUPER resultat Zorella blev CHAMPION och fick ett cacib hel otroligt!! I morgon blir det agility fortsättnings kurs med Bobby det kommer att bli jätte roligt då kursen fokuserar mest på handling vilket jag måste bli bättre på :P 


Här kommer domarutlåtande de är lite svåra att tyda men jag ska göra mitt bästa!


Domarutlåtande nr 1 (ett stort hjärta över hela papperet):

Typ: Bra bygd, lite lång och lätt

Huvud: Väldigt fint format exelent rundat panna, stopet kunde ha varit djupare

Ögon: Underbara, bra placering, exelent färg

Öron: Små, exelent placering 

Päls: Exelent kvalité/struktur och färg men inte full päls

Svans: Medium längd

Kondition: SNÄLLA ät mer

Allmänt intryck: EN DOCKA  

Resultat CAC- CHAMPION

Domare: Nurith Pahl


Domarutlåtande nr 2:

Typ: Yngre hona som står på stadiga ben, bra bringa, kort kropp.

Huvud: Ett runt och fint huvud, bra panna, bred nos, bra kind, otroligt fint utseende.

Ögon: STORA runda, FANTASTISK färg

Öron: Små fina öron som sitter fint

Päls: Exelent pälskvalite, vacker tippning

Svans: Buskig- fin längd 

Kondition: I SUPER kondition, snäll och go

Allmänt intryck: En katt för mitt hjärta, I LOVE YOU

Resultat: CACIB

Domare: Karina Bjuran

              

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Angelica


Ovido - Quiz & Flashcards