Jämtängen's blogg

Alla inlägg under augusti 2011

Av Angelica Olander - 17 augusti 2011 13:49

Hejsan jag åker till Turkiet i dag och blir borta en vecka. Ska bli så skönt att få ladda upp sig rejält nu innan skolan börjar! :D Nikita och Loulou har börjat löpt nu så vi ska väl lämna in de på parning någon dag framöver här... Annars har det väl inte hänt så mycket mer, Alice kan nu alla agility hinder, så nu är det bara att fortsätta nöta på!! Min kompis håller på att göra en ny header till mig :D det ska bli spännande att se!




Av Angelica Olander - 14 augusti 2011 22:03

Hejsan nu har jag kommit hem efter en helg i Åsele och Strömsund! Jag och en kompis tog oss i väg på egen hand för att jag inte hade någon skjuts då mamma och pappa var ner till Västerås och köpte lilla Wilda! Det gick jätte bra för mig och min kompis att fixa med tält, mat skjut m.m Så det var ju jätte bra i sig men det gjorde ju inget att det blev 2 tredje placeringar :) de andra 2 loppen diskade jag mig :O vilket är väldigt sällan att jag gör men aja det kan ju inte alltid gå super bra...men varför jag diskade var tydligt BARA mitt fel, glömde bord banan och vart bytena skulle vara osv.


ska försöka ta lite bilder på Wilda i morgon så ni får se...

Av Angelica Olander - 11 augusti 2011 13:15

Hejsan nu händer det saker i gen :P Mamma och pappa ska ner och köpa en ny hund det är en långhårig black and tan chihuahua tik (Wilda) :D Vi känner att det blir lite för mycket hundar i flocken och bestämmde att Jena skulle få komma till ett ställe där hon får lugn och ro och en som bara ser henne och pratar med henne! det är super många som har mailat och ringt (det kan jag förstå, hon är ju såå söt och härlig) men tillslut fann vi en som verkade passa henne :) så hon har varit och hälsat på oss i dag för att vi skulle få se att kemin stämmde, vilket är hemskt viktigtför oss! Det känns så klart jobbigt hon är ju trots allt vår första pom och den hund som gjorde att vi fasnade för rasen men man får se till hundens bästa! I helgen bär det i väg till Åsele och Strömsunds agility tävlingar, Min kompis Ida ska också följa med så det ska bli jätte roligt med extra sällskap :D hoppas att hon kan fota lite också...


Lilla söta Wilda!

     

Av Angelica Olander - 6 augusti 2011 19:12

Hejsan kom precis hem från svenstaviks hund utställning! mycket trevlig dag, till och med uppehåll från regn fast det hade spått det :D jag är nöjd med mina resultat och det skötte sig mycke bättre i ringen än vad jag trott. Mer får man inte bejära! 


Jag tänkte ge en liten "dagens ros" till Kristina från http://www.cimarosas.se/ trevligare person får man leta efter :) hon hjälpte mig att klippa till Alice i dag och hon finns där jämt när man undrar något eller om man vill ha hjälp:) Hon är alltid lika hjälpsam, helt underbar person :D

Så en STOR   till henne!!  


Resultat:

Tracy, 1:a i junior klassen, exelent och ett ck :D

Alice, fick very good 


Här kommer en del bilder :)

 Tracy i bästa tik klassen Här kan man se en skymt av de andra som var med i bästa tik klassen  Han inte ta några bilder på Alice i ringen så vi fick ställa upp henne hemma  Hon var helt slut efter utställningen så när jag ställde upp henne så lade hon sig i rabbaten :P typiskt Alice Jag och min älskade Alice Tracy   Tracy

Av Angelica Olander - 2 augusti 2011 07:52

Hejsan det var lite roligt att i går skrev jag att det inte blev några bilder från timå och nu på morgonen så har jag fått ett mail från en tjej som tagit på oss :) så här kommer i alla fall någon bil :)


   

Av Angelica Olander - 1 augusti 2011 20:50

Hejsan nu var det ett tag seden men man får ha lite förståelse för att man har sommarlov :) jag har i alla fall nyss varit i timrå och tävlat med väldigt lyckade resultat! av 5 lopp blev det 4 pall platser :) också tog jag sista pinnen i agility klass 1 så nu tävlar jag i klass 2 i både hopp och agility!tyvärr blev det inga bilder från helgen då det självklart var full minne i kameran och slut på batteri i filmkameran haha snacka om otur :P Imorgon ska Alice få åka till en hundfrisör! :) jag hoppas att hon blir jätte fin :) fick veta den otroligt härliga nyheten att min mosters man Tore ska börja fixa med min hemsida! jippi :)


Resultat i Timrå:

första dagen

1 lopp agility 2:a PINNE

2 lopp hopp 3:a


Andra dagen

1 lopp agility (klass 2 debut) 3:a

2 lopp hopp 6:a

3 lopp hopp 3:a 


   Jag och Bobby


     Picazzo och jag tog och en promenad i skogen :)

Ovido - Quiz & Flashcards