Jämtängen's blogg

Alla inlägg under augusti 2010

Av Angelica Olander - 13 augusti 2010 22:13

Hejsan läsare  


Tänkte att jag skulle lägga upp lite bilder på alla djuren...



                 

    


Ni får gärna komentera mera, det gillas!

Av Angelica Olander - 13 augusti 2010 18:06

Hejsan  

Nu har lilla skrutten anlänt, jag tycker att hon är världens sötaste  

Idag så har Skrutten fått följa med på en lång skogspromenad, hon var glad som en kalv på grönbete hon ville inte bli buren, sedan har hon vilat helat dagen och laddat upp för natten    


Första natten gick bra då hon först fick sova i sin bur i köket. Där hon sov till 00.30 då hon började pipa, jag kunde inte låta bli att  hämta henne, så då fick hon sova i buren på mitt rum där sov hon till kl 07.00 då hon började röra runt i buren då lade jag mig på golvet med buren öppen och då blev hon nöjd :D och då sov vi till kl 10.30 då vi gick ut en sväng och sedan matdags :D


Kom gärna med förslag på namn  


   

Mamman kommer från Coxcomb´s kennel 

Pappan kommer från Grandenspitz kennel

Av Angelica Olander - 11 augusti 2010 10:54

Hejsan


Så var det bestämt, en ny liten nykomling till flocken. Anländer i morgon   



     

vist är hon söt!! 


Här fick systern vara med på bild också, våran lilla skrutt är åt höger...


Av Angelica Olander - 10 augusti 2010 12:15

Hejsan!


I går tränade jag och Bobby agility i regnet...


  

I dag så ska vi åka och kolla på en hundvalp, det ska bli jätte roligt!!! 

Av Angelica Olander - 8 augusti 2010 18:42

Hej igen!


Här kommer några bilder från svenstavik´s utställningen...



  





  

Av Angelica Olander - 8 augusti 2010 16:34

Hejsan

idag så var Bobby väldigt trött och ofokuserad och det är inte likt honom, men han var väl trött efter svenstaviksutställningen...


RESULTAT:


agility: 2

Hopp: diskad  (FÖRAR FEL)  


dagen var lyckad men jag hade hoppats på en "pinne" men aja, nu får jag se till att träna mera och hoppas på bättre lycka nästa gång  Jag har funderat på att gå lite mera kurser framöver, tänkte gå allmänlydnad 1 med Louou och Nikita. Och om jag får gå allmänlydnad 2 med Jena och Bobby så vore det roligt!

Av Angelica Olander - 7 augusti 2010 20:35

Hejsan efter en varm dag på utställningen är det över med resultat som jag tyvärr inte är så nöjd med  


Nikita fick mamma gå med då jag inte hunnit träna henne tillräckligt    så hon ville inte gå med mig...men hon skötte sig bra i ringen tyvärr åkte hon ut på en 2 då dom fortfarande spänner sig lite så då får hon en lite "böjd" rygg men jag tänkte gå en allmänlydnad 1 med henne så hon får bättre självförtroende så kan det nog fixa sig men det var skönt att det inte var några större fel  loulou fick väl direkt inget fel, domaren tyckte att hennes öron var gränsen lite förstora och att hon hade lite dåliga vinklar fram det var den ända kretiken, men hon åkte ut på en 2. Bobby som alltid har fått hört att han är för tunn och har lite dåliga vinklar bak så därför har vi verkligen försökt att få mer "massa" på han och det har vi lyckats med!!!!! men då tyckte domaren att han var för grov så det är svårt att veta hur man ska förhålla sig  men han åkte oxå ut på en 2... så jag kände mig faktiskt besviken efter dagens resultat... får hoppas på bättre lycka i morgon då jag ska i väg till Strömsund på agility tävling  (jag är jätte nervös)


ps. om jag kommer i håg det och hinner sedan så kan jag lägga upp några bilder från utställningen sedan...

Av Angelica Olander - 2 augusti 2010 14:01

  Hejsan


Nu var det ett tagsen...

Nu händer det mycket framöver svenstaviksutställningen, storsjöhoppet, Dm i Krokom, agility i strömsund... man får hoppas på det bästa   Så klart lägger jag upp resultaten!Nu först är det svenstavik utställningen 7/8 då jag ställer ut bobby, loulou och nikita...Nikita tycker att utställningskopplet är läskigt så jag måste hinna träna  8/8 bär det till strömsund då det är agility tävling    sedan dröje det lite innan nästa agility tävling som är 22/8 då även min kompis som jag brukar träna med, hon ska vara med och tävla för första gången önska henne LYCKA till!!!Och föresten jag glömde att säga att det är DM tävling  och sedan är det storsjöhoppet 4-5 sep...

Presentation

Fråga mig

10 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Angelica


Ovido - Quiz & Flashcards